سوالات پرتکرار
اکو چه پسماندهایی رو جمعآوری میکنه؟
انواع پسماندهای خشک مثل کاغذ، کارتن، کتاب، شیشه، بطری، پلاستیک، فلز توسط اکو جمعآوری میشه.
چقدر باید پسماند داشته باشیم تا بتونیم درخواست بدیم؟
اصلا تفاوتی نداره!
شما هر زمان میتونین برای جمعآوری هر مقدار از پسماندی که دارین به اکو درخواست بدین.
چقدر طول میکشه راننده با ماشین برای جمعآوری برسه؟
وقتی درخواستتون رو در اپلیکیشن ثبت میکنین، میتونین بازۀ جمعآوری رو هم انتخاب کنین.
در بازۀ زمانی انتخابی شما سفیران اکو، در محل حاضر هستن.
اکو مجوز فعالیت هم داره؟!
بله که داره!
اکو مجوز رسمی فعالیت از شهرداری و سازمان مدیریت پسماند داره.
اکو برای فعالیت و رفت و آمد هزینهای از ما دریافت میکنه؟
نه اصلا!
اکو نه تنها هزینهای نمیگیره، که پسماند خشک شما رو هم میخره.
پول فروش پسماند چطوری به دستِمون میرسه؟
بعد از جمعآوری پسماند توسط سفیرانِ اکو، حساب شما در اپلیکیشن شارژ میشه؛ شما میتونین اعتبار رو به حساب بانکیتون منتقل یا از فروشگاه اکو خرید کنین!
چرا به شماره تلفن سفیر اکو دسترسی ندارم؟
به دلیل درگیربودن سفیر در پروسهٔ جمعآوری ایشان امکان در اختیار گذاشتن شماره تماس ایشون وجود نداره.
از قیمتهای سامانه راضی نیستم، ملاک شما برای قیمتگذاری چی بوده؟
قیمت ها طبق مصوبه سازمان پسماند خرید میشه و اکو بالاترین قیمت خرید در سامانههای آنلاین رو داره.
علاوه بر اون میتونین با مطالعهٔ این مقاله از شیوه قیمتگذاری اکو آگاه بشین.
تفاوت لاک و لاک ریز و پت چیه؟
ترکیبات شیمیایی لاکها برای فرایند بازیافت و تبدیل به مواد اولیه متفاوته.
پت فقط شامل بطری آب معدنی و نوشابۀ کوچیک و بزرگ هست؛ الباقی بطریها دسته لاک قرار میگیره مثل بطری دوغ و دلستر و….
ضمنا، بطری روغنها بخاطر چرب بودن و شیمی متفاوت الزاما در این دسته قرار نمیگیرن و بایستی قبل از تحویل توسط سفیر اکو ارزیابی بشن.
چه لزومی داره برای انتقال وجه شماره شبا بدیم؟
استعلام شخص و بانک فقط از طریق شماره شبا امکان پذیره و ضمنا با توجه به پروتکل واریزیهای بانکی کشور، واریزیهای کارت به کارت در این حجم تبادل معمولا دچار اشکال میشن و روش قابل اتکائی برای واریز به حساب نمیآن.
چرا رانندهها با تاخیر میرسن؟
به علت حجم بالای درخواستها و محدودیتهای ترافیکی، تردد سفیران در برخی مناطق دچار اشکال میشه و همچنین میانگین بالای بار اصناف سرعت سفیران رو کند میکنه.
گاهی اوقات هم به دلیل برگشت درخواست به پشتیبانی ناوگان و هماهنگی مجدد راننده تاخیر به وجود میآد.
چرا بعضی از بارهای تفکیک شده رو مخلوط ثبت میکنن؟
جز مواردی مثل مس و برنج که بخاطر ارزشمندبودن زیر یک کیلو هم ثبت میشه؛ همونطور که میدونین امکان ثبت بقیه پسماندها زیر یک کیلو وجود نداره و سفیر هم نمیتونه زیر یک کیلو پسماند ثبت کنه.
تفکیک اصولی و اساسی بایستی از مبدا به درستی انجام بشه و در صورتیکه یه ورق یا برگه دستمال کاغذی در بار باشه اون مخلوط به حساب میآد و امکان تحویل اون در انبار وجود نداره.
چرا برام پیامک نمیآد؟
سه دلیل مهم داره:
- یا اینکه شما با ارسال عدد 11 ارسال پیامک رو از سرشمارههای اکو مسدود کردین که بایستی با ارسال مجدد کد 12، اجازه ارسال رو دوباره فعال کنین.
- یا ارسال پیامکهای تبلیغاتی رو به طور کلی مسدود کردید.
- و در نهایت، به دلیل برخی اختلالات شبکه پیامکها از واسط مخابراتی ما به شما ارسال نمیشن.
ساعت کاری پشتیبانی چطوره؟
ساعت کاری از نه صبح تا هشت شب هرروز جز ایام شهادت و تعطیلات هست و ساعت ثبت درخواست تلفنی از نه صبح تا دو ظهر هر روزه.
چرا سفیر اکو داخل فروشگاه یا مجتمع برای جمعاوری نمیآد؟
به علت مصوبۀ سازمان مدیریت پسماند، ورود سفیران به حریم شخصی ممکن نیست و تخلف محسوب و جریمه میشن.
لازم به ذکره تمامی پسماندها جلوی در (بیرونی) منازل جمعآوری و ثبت میشه و امکان همکاری و تفکیک و جمعآوری توسط سفیر وجود نداره.
چه پسماندهایی خریداری میشه؟
مواردی که خرید میشه قابلیت برگشت به چرخه استفاده مجدد رو دارن و الباقی موارد غیر قابل بازیافت هستن.
چوب و فرش و پارچه و لباس و کاغذدیواری و خوشخواب و آینه و شیشۀ شکسته از مواردی هستن که توسط اکو دریافت نمیشن!
برای راحتی شما تمامی موارد قابل دریافت توسط سفیران در اپلیکیشن اکو به تفکیک و با لیست قیمت طراحی شده.
برای دانلود اپ، اینجا رو کلیک کنین.
سفیر بعد جمعآوری پول نقد بهمون میده؟
بعد از تحویل بازیافت، کیف پول شما در اپلیکیشن شارژ میشه که مشابه قلّک عمل میکنه و امانت دست شرکت میمونه.
شما با اعتبار دریافتی میتونین از خدمات متنوع در اپلیکیشن اکو استفاده یا اون رو به حساب بانکی خودتون واریز کنین.
لازم بذکره تمامی واریزیها بهصورت “شبا” انجام میشن و تابع پروتکل بانک مرکزی هستند.